fb

Czy na pewno chcesz usunąć swoje konto?

Usunąć użytkownika z listy znajomych?

Czy usunąć zaznaczone wiadomości z kosza?

Czy chcesz usunąć ten utwór?

informacje o użytkowniku

Lena1964

Dołączył:2016-12-04 15:34:03

Miasto:Szydlowiec

Wiek:brak

statystyki utworu

Średnia ocen: 12

Głosów: 14

Komentarzy: 32

statistics
A A A

12

Nauka pisania (z dedykacją dla ciezjem )utwór dnia

Autor:Lena1964komentarz Kategoria:Inne Dodano:2016-12-22 10:43:20Czytano:772 razy
Głosów: 14
Znów pisania ktoś nauczać tutaj chce,
i wybrzydza... i dokucza ,że jest źle.
Że tu wszystkim o pisaniu wiedzy brak
i narzuca własny styl, i własny smak.

Ja przepraszam, lecz ja też się uczyć chcę,
jak wyrazić to co czuję, myślę, śnię...
Jak ułożyć w odpowiedni dobór słów
- słucham pilnie a ty ,,Muzo,, do mnie mów.

Powiedz proszę jak poprawnie pisać mam,
by to nie był zwykły banał, ani chłam...
Własne dzieło daj za przykład tutaj mi,
lub posłuchaj co ja teraz powiem ci;

,,Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne
wiedza bez wyobraźni co najwyżej doskonałe ,,

(wiem, wiem - rym częstochowski etc. więc to pomiń by się nie powtarzać a ,,skup,, się na przesłaniu )
Grono GG sledzik wykop Facebook
znaczek info

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


Konrad Drzewiecki c

(11:14:18, 22.12.2016)

Narzucanie stylu to moim zdaniem najgorsza rzecz, autor powinien go sobie sam wypracować. Jeżeli jednak jest opinia konstruktywna trzeba ją rozważyć.

Lena1964 a

(11:26:36, 22.12.2016)

Jak najbardziej słusznie - lecz czy w tym ,,przypadku,, mamy jakieś konstruktywne opinie ? Jest tylko ,,be,, i ,,fe,, i... wytykanie autorowi wszystkiego jak leci... a tu przecież o wiersze chodzi nie o....
Dziękuję za komentarz i pozdrawiam

ciezjem c

(14:45:15, 22.12.2016)

Wzruszające. A w zasadzie raczej paradoksalne. Częstochowa, błędy interpunkcyjne, błędy słownikowe , szyk przestawny. Czyli dowód na to,że bez wiedzy to można najwyżej stworzyć dziecinne grafo jak to powyżej. O, ironio losu! Ps. Stylu nikomu nie narzucam, ale ty nawet, czym jest styl, a czym poprawność na poziomie formalnym nie rozumiesz.

bellaona c

(15:11:48, 22.12.2016)

bardzo lubię rymy czestochowskie, przecież w wierszach od początku chyba chodziło o to aby sie rymowało... ktoś kto rymować nie potrafił powiedział ze be i teraz nie wolno rymować ,istna ironia losu..

nieanna c

(16:02:44, 22.12.2016)

Lena fajnie rymuje, lekko i radość przynosi czytającym :)

co do ciezjem to sprawa jest przegrana, karmi się naszą uwagą i czerpie radość z wyśmiewania i zamieszania (sama przyznała, że jak był bronmus to coś się działo a teraz nudy ;)). tylko ignorancja jej osoby coś tu by dała, ale wiadomo, emocje ponoszą ;)

ciezjem c

(16:23:24, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 16:36:35, 22.12.2016

I jak tu z was nie mieć ubawu, kiedy sami się usilnie prosicie? Najbardziej podoba mi się ,kiedy autor sugeruje,że fakt, iż kaleczy język to moja wina i dostarcza dowodów na swoją nieudolność językową nawet w wypowiedziach, które mają w zamyśle mnie dyskredytować. Piękne.


nieanno, zadziwię cię- jadam warzywa, owoce, ryby, nabiał. Jeśli o was chodzi to najwyżej dostarczacie mi materiału, dowodzącego bardzo niskiego poziomu wrażliwości literackiej i jeszcze niższego poziomu świadomości językowej sporej części społeczeństwa(dowód: tylko ignorancja jej osoby-ty nieanno używasz słów, których znaczenia nie znasz, a żalisz się na to, iż mnie to wprawa w zażenowanie, to jest prawdziwa paranoja).

bellaona, dokładnie. I owszem- rym częstochowski to taki szczyt wirtuozerii,że nawet przeciętnie inteligentny pięciolatek sobie z tym radzi, ale cóż- każdy widzi poprzeczkę tam, gdzie nie daje rady podskoczyć. Pozostaje mi więc współczuć.

Dekalog początkującego grafomana
by Sławomir Płatek
(...)

5. Wszystko, co jest do rymu, jest automatycznie wierszem. Dobrym wierszem..

bellaona c

(16:37:05, 22.12.2016)

Ciezjem tutaj nie chodzi o to ze sie cos rymuje ale o tym ze podnoszone sa byc moze trudne i niekonwencjonalne tematy.. ja nie wiem czy 5 letnie dziecko potrafi sobie poradzic z rymami czestochowskimi w tych tematach...
biale wiersze sa znacznie prostsze do napisania niz rymowane,

ciezjem c

(16:47:20, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 17:24:16, 22.12.2016

bellaona, ponownie nie ja, a Dekalog grafomana rzeczowo ci odpowie:

Dekalog początkującego grafomana
by Sławomir Płatek (...)

10. O jakości wiersza nie decyduje forma, tylko treść. Wiersze na słuszne tematy są z natury rzeczy dobrymi wierszami (np. antywojenne, o katastrofie smoleńskiej, o papieżu, przeciw nietolerancji, proekologiczne itd.). Wierszy na słuszne tematy nie wolno krytykować. Jeśli ktoś np. wskaże błędy stylistyczne w wierszu na temat zanieczyszczenia środowiska, to znaczy że nie kocha polskich lasów i naszego barwnego ptactwa.

Chwytasz sarkazm?Otóż każdy tekst ma dwie warstwy: formalną i znaczeniową. Obie są semantyczne,a jedna bez drugiej nie funkcjonuje, zwłaszcza w poezji. Więcej: to nie rym czy podział na wersy odróżniają prozę od liryki, a właśnie poziom znaczeniowego nacechowania owej warstwy formalnej tekstu. I to w poezji jest on dużo bardziej znaczący. Ponownie dajesz dowód niebywałej wręcz ignorancji.

bellaona c

(17:21:31, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 17:22:01, 22.12.2016

Ciezjem, nie swiruj z ta semantycznoscia, rozum sam mowi ze rymowac jest trudniej niz normalnie mowic... a rymy moga byc mniej lub bardziej oczywiste...

bellaona c

(17:26:21, 22.12.2016)

Ej przestan ciezjem, nie masz racji...

ciezjem c

(17:30:21, 22.12.2016)

bellaona, to jest tak samo moja racja jak i ta,że Ziemia krąży wokół Słońca.

ciezjem c

(18:02:12, 22.12.2016)

Znowu komentarze się mieszają i trudno się połapać,co do czego, dlatego odpowiadam na
bellaona c

(17:21:31, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 17:22:01, 22.12.2016

Ciezjem, nie swiruj z ta semantycznoscia, rozum sam mowi ze rymowac jest trudniej niz normalnie mowic... a rymy moga byc mniej lub bardziej oczywiste...

Tak, dokładnie, dlatego największe arcydzieła literackie to dziecięce wyliczanki i teksty raperów. Rymowanie, owszem, może dowodzić kunsztu, ale na pewno nie prymitywne częstochowskie, które w dodatku skłania autora do wypaczania pozostałych aspektów tekst byle tylko rym się zgadzał. Takie rymowanie autora jedynie kompromituje.

nieanna c

(20:04:32, 22.12.2016)

ciezjem, nie bierzesz pod uwagę, że to ty możesz być w błędzie?

ciezjem c

(20:14:52, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 20:15:55, 22.12.2016

bellaona, ja tak. Nawet prawdopodobnie;) Natomiast gramatyka, historia języka, literatury i poetyka nie. A na pewno mniej niż którakolwiek z nas.

bellaona c

(20:31:51, 22.12.2016)

Ale tutaj u Lenki nie ma oczywistych rymow czestochowskich i czyta sie ladnie i wszystko ma sens

nieanna c

(20:34:26, 22.12.2016)

ciezjem odpowiadasz mnie czy belli, czy coś ci się już pomieszało? czujesz się przedstawicielką gramatyki, historii języka, literatury i poetyki?

ciezjem c

(20:59:12, 22.12.2016)

nienno, rzadko wyrażam tu jakieś swoje widzi mi się, zazwyczaj ograniczam się do obiektywnych kryteriów, wynikających z gramatyki, historii języka, literatury i poetyki.

nieanna c

(21:03:19, 22.12.2016)

obiektywizm w twoim przypadku? tutaj ja jestem niewierząca :)

iron1 c

(21:06:08, 22.12.2016)

Poezja ma to do siebie , że słuchają ją w niebie , bo odzwierciedla to
co w duszy gra i ubieranie jej w złote szaty jest zbyteczne

Lena1964 a

(21:40:38, 22.12.2016)

tu chodzi o styl w komentowaniu - z którym się narzucasz ( niemal ) pod każdym tekstem tu publikowanym. I tutaj też to zrobiłaś a przecież ten tekst jest jedynie prośbą o tą naukę - i o tym mogłybyśmy podyskutować ale... kołomyja mnie nuży więc dalszej dyskusji nie będzie . Wszystkiego dobrego życzę ci w te nadchodzące Święta i ...byś znalazła wreszcie to czego tak bezskutecznie szukasz... w swoim życiu - pozdrawiam

Lena1964 a

(21:41:49, 22.12.2016)

mój ostatni wpis jest adresowany do ciebie ciezjem

leopard 2 c

(22:56:07, 22.12.2016)

Nie warto! - pisać wierszy; na niekonkretny temat ;)

ciezjem c

(23:11:25, 22.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 23:11:59, 22.12.2016

nieanno, między niewiarą a niewiedzą jest zasadnicza różnica.Leno, a mi chodzi o styl okaleczania języka, z którym uparcie narzucają się niektórzy tutejsi autorzy. Nauk udzielają w szkołach. Póki co nawet nieodpłatnie, a w pewnym zakresie obowiązkowo, trzeba było korzystać, a nie ode mnie się domagać. Co do twoich życzeń to rozumiem,że wam- grafomanom zawsze się wydaje,że problem nie jest w waszej nieudolności tylko w tym, który tę nieudolność widzi. Choć przyznam,że jak pomyślę, iż ktoś sobie ubzdurał, iż fakt, że ja jestem samotna, nieszczęśliwa, brzydka, biedna, gruba, zdradzona, porzucona itd. ma wpływ na poziom waszych tekstów, to uświadamiam sobie,że jednak głupota jest bardziej nieskończona niż Einstein przypuszczał. Mam też niejasne podejrzenie,że nawet jak będę najszczęśliwsza na świecie, ani krzty talentu, ani rozumu nikomu od tego nie przybędzie.

nieanna c

(08:04:03, 23.12.2016)

ciezjem, ale przecież przyznałaś, że nie masz talentu, to po co wklejasz swoje teksty? robisz to samo co my i jeszcze masz o to wąty. kobieto, luzuj, bo te radykalne trzymanie się zasad poetyki, języka etc. po prostu zamyka drogę do eksperymentowania a w konsekwencji do powstania czegoś nowego, a tym chyba charakteryzuje się twórczość? a jeśli nawet co jest odtwórcze formalnie (co też ganisz :)), a przynosi radość czytającym (jak znana prosta piosenka, lub jak kołysanka) to naprawdę jest super :) ty się naśmiewasz z naszych tekstów, a my się nimi cieszymy. czaisz różnicę?

ciezjem c

(09:27:01, 23.12.2016)

nieanno,do wyboru (można zaznaczyć dowolną ilość odpowiedzi): 1. Wklejam teksty z tych samych powodów co wy-dla jaj:)
2. Wklejam teksty,żebyście sobie mogli pominusować i spuścić nieco powietrza, nie chcę odpowiadać za wrzody i zapowietrzenia użytkowników;)
3.Są tacy, którzy wręcz domagają się ode mnie wklejania tekstów, a ze mnie taka dobra wróżka,że spełniam życzenia.

To może między sobą ustalicie jakąś wersję: czy mam wklejać czy nie? Mnie to obojętne. Co do jakiegoś radykalizmu to nie wpadaj w taką hiperbolizację. W większości przypadków kwestia rozbija się o elementarną znajomość języka. Czy oczekiwać, by autorzy posługiwali się ojczystym językiem na podstawowym poziomie i nie popełniali błędów, za które w trzeciej klasie podstawówki dostaje się pałkę to zbyt wiele? Pytanie retoryczne. Co do radości czytelników: a ja to nie jestem czytelnikiem? Czytelnikami są tylko ci, którym się podoba, a ci którzy mają uwagi to już nie? Dziwnie definiujesz -czytelnika-.

Lena1964 a

(12:51:34, 23.12.2016)

Ciezjem co do moich życzeń to... obraziłaś mnie w tym miejscu bo to są tylko życzenia - ale znowu nie zrozumiałaś i... wyczytałaś tam ,,swoje własne,, ( dziwne ) treści .I wyskakujesz z ,,grafomanią,, (także pod moim adresem) choć nie użyłam w tych życzeniach ani jednego ,,uszczypliwego,, słowa w stosunku do ciebie- jedynie byś znalazła to czego szukasz - w swoim życiu - bo tu na portalu tego nie znajdziesz .
Chcesz wierszy wysokich lotów i inspirujących treści a tego tu nie ma i doskonale o tym wiesz więc...szukaj w swoim życiu,

*Mystique* c

(12:59:52, 23.12.2016)

Akurat jej nie pytalabym jak pisać :)

leopard 2 c

(23:32:50, 23.12.2016)

popieram *Mystique*,
ona niczego nie nauczy, bo sama niczego nie umie - to typowa blondynka :) uparta i nie całkiem rozwinięta; ot! pączek różowy :)/p

bellaona c

(00:33:30, 24.12.2016)

Leopard nie obrażaj blondynek !

bellaona c

(00:33:30, 24.12.2016)

Leopard nie obrażaj blondynek !

leopard 2 c

(20:10:39, 26.12.2016)

koniec :)

...
małe takie, a wielkie;

więc to pomiń by się nie powtarzać a skup na przesłaniu.

ciezjem c

(21:30:11, 28.12.2016) Ostatnia aktualizacja: 21:31:12, 28.12.2016

*Mystique,a ja cię pytam, ale w odpowiedzi poza frazesami tylko pustka...Leno1964, ironią to my ,a nie nie nas.
Leo, przekraczasz dopuszczalne poziomy żenady. Przestaje cię odróżniać od Fista i tym podobnych.

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Zapoznałem się z informacją