fb

Czy na pewno chcesz usunąć swoje konto?

Usunąć użytkownika z listy znajomych?

Czy usunąć zaznaczone wiadomości z kosza?

Czy chcesz usunąć ten utwór?

informacje o użytkowniku

Efora

Dołączył:2008-11-05 12:30:47

Miasto:Łódź

Wiek:29

zainteresowania

Sztuka

kilka słów o mnie

hmmm, avatar wystarczy

statystyki utworu

Średnia ocen: 0

Głosów: 8

Komentarzy: 51

statistics

inne teksty użytkownika

A A A

0

Zgłoszenie do prokuraturyutwór dnia

Autor:Efora Kategoria:porażkaaa Dodano:2014-02-26 06:59:16Czytano:764 razy
Głosów: 8
Zgłoszenie do prokuratury – ZA CO? Za SWOBODĘ pisemnej wypowiedzi, która odnosi się wyłącznie do POZIOMU publikowanych tekstów? Styl wypowiedzi może nie przypaść do gustu (wedle uznania), ale nie można nie zauważyć, że treść, esencja, ma na celu ZWRÓCENIE uwagi autora na to, W JAKI sposób pisze swoje „wiersze”, by ZECHCIAŁ rozwinąć swój warsztat, popracować nad swoją formą twórczej wypowiedzi. Zgłoszenie do prokuratury na użytkownika za to, że DOSTRZEGA te rażące niedopracowania i „wsiada” na autora z tego powodu mogę nazwać tylko ABSURDEM. KOMPLETNYM, TOTALNYM ABSURDEM.


stanger: "Użytkowników nie oceniam, nie bawię się w psychoanalizy. Oceniam tekst. Tyle."

http://urbanartview.files.wordpress.com/2012/10/skrin_st.jpeg
Grono GG sledzik wykop Facebook
znaczek info

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


jagodka20

(20:01:32, 26.02.2014)

To ja chyba niewiele w tej sprawie wiem. Widziałam różne jej komentarze publiczne, na które z czasem nawet nie reagowałam. Ale jeżeli faktycznie uraziła kogoś wartości i wysyłała swoje komentarze w wiadomościach prywatnych, to coś tu nie gra.

olo78

(19:54:28, 26.02.2014)

tylko co poniektórzy tam pracują :-) i obrażanie oraz na forach oraz pisanie obraźliwych tekstów nawet w formie żartu na prywatną wiadomość jest przestępstwem. To tak dla wiadomości :-)

jagodka20

(19:48:21, 26.02.2014)

Zgadzam się z Twoim komentarzem zyga66. Stanger do najprzyjemniejszych osób nie należy, jednak prokuratura to chyba trochę za wiele. Pozatym byłam pewna, że to jakiś żart więc nieco jestem zaskoczona.

zyga66

(19:40:21, 26.02.2014)

Dzięki Efora że zabrałaś głos w tej sprawie. Podobnie jak ty uważam to zgłoszenie do prokuratury za mocno przesadzone (mam nadzieję że to tylko żart ponury), muszę jednak dodać, że ton komentarzy Stanger jest czasami na granicy złośliwości, co mogło niektórych autorów podrażnić, ale nie do tego stopnia, żeby zawracać głowę prokuraturze. Zwracam się do autorów o zachowanie spokoju i powrót do konstruktywnej dyskusji. Pozdrawiam

Efora

(18:03:38, 18.04.2014)

Arcygrafoman - uważam identycznie

Efora

(18:06:12, 18.04.2014)

Muminoslaw - plusy i minusy nic dla mnie nie znaczą, więc spoko, komentarz jest najważniejszy, dziękuję

Livia

(20:54:55, 26.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 21:02:46, 26.02.2014

ja nie wiem, co napisać.... dla mnie ta sytuacja jest bardzo smutna, bo dotychczas byliśmy jak jedna rodzinka.... a tu taki bigos się zrobił.... :((( daję plusa za odwagę, że wyraziłaś swoje zdanie. Ja niestety pozostaję bez głosu. Mnie nie razi ( na razie) krytyka i staram się ją brać na chłodno, nie mam zamiaru brać jej sobie do serca, ale ja to ja, a inni jak widać mają swoje zdanie...

gizela1

(20:34:59, 26.02.2014)

O Bosze...Bosze.....!!!!!!

Beatrice

(04:14:20, 07.03.2014)

Widzę Eforo, że usunęłaś wszystkie komentarze osób, które negatywnie pisały o Stanger... a jeszcze niedawno tak negowałaś podobne zachowania. Cóż, teraz sama rozumiesz dlaczego niektórzy usuwają niepochlebne komentarze. Niewygodne? To ''Delete'' i jestem cacy :-) Może więc w ogóle usuń stąd ten tekst skoro nie interesuje Cię zdanie innych.

JKZ007

(06:57:56, 07.03.2014)

Efi:) zajrzałem:) cała sprawa jest delikatnie mówiąc nieprzyjemna i nie powinna mieć miejsca. To tylko portalik i niczego nie zmienia wyrażanie opinii przez kogokolwiek. Każdy ma do tego prawo, jak i do dyskusji lub wyrażenia poglądów. Jak ktoś lubi pisać i nie wrzuca tego do szuflady, powinien wiedzieć, że komuś może się to nie spodobać lub może, czasem złośliwie, nieobiektywnie, albo bez zrozumienia, ocenić i wyśmiać. Oczywiście, jeśli nam się to nie podoba, możemy bronić w takich przypadkach swoich racji. Zupełnie inną sprawą jest całkowita mizeria niektórych autorów i tekstów. Czasem nieświadomość własnych błędów rodzi właśnie frustrację i co za tym idzie agresję. Komentujący, czyli najczęściej domorosły krytyk, musi jednak zdawać sobie sprawę, że literatura prze duże Ljest częścią kultury,a poezja, nieważne czy doskonała, jej częścią. Co za tym idzie, tutejszy krytyk powinien umieć skomentować tekst, tak aby nie obrażać jego autora. Wytykać mu pewne błędy,ale nie tak, żeby całkowicie go zniechęcić lub obrażać. Słowem w pewnym sensie pomagać.Mówię tu wyłącznie o tekstach, czy wierszach, które zdaniem owego krytykana to zasługują. W innym przypadku nie należy zawracać sobie tym w ogóle głowy. Kiedyś, na tym portalu, często wyrażałem swoje zainteresowanie lub inspirowany tekstem opowiadałem jakąś historyjkę. Nie wszyscy uważali to za fajne zachowanie. No cóż, bywają nadwrażliwcy, albo śmiertelnie poważni heh:). Poezja staje się coraz bardziej niszową częścią kultury, co można stwierdzić po jej nader mizernej sprzedaży. O co więc kruszymy kopie ?

Efora

(07:37:13, 07.03.2014)

JKZ007 - dzięki za Twój głos w tej sprawie

Efora

(07:05:45, 07.03.2014)

Beatrice - ja nic nie usuwałam, ktoś sam zgłosił moje dwa ostatnie utwory do usunięcia, albo administrator stwierdził, że nie muszą tutaj być, tyle mam do powiedzenia w tym temacie...

Oskar Wizard

(21:05:13, 26.02.2014)

Jeśli ktoś jest niewinny, to chyba nie powinien obawiać się prokuratury? Tak mi się naiwnie wydaje... Co do komentarzy Stanger... Uważam je za hejtowanie i próbę zastraszania otoczenia. Pozdrawiam dyskutantów.;)

Helen

(21:18:21, 26.02.2014)

Nie mam zdania w tej kwesti...ale jedno wiem że pani S. ma niewyparzoną buzię....i ludzie mogą czuć się przez to dotknięci... reszta to nie moja sprawa ani jej bronić nie będę ani kłody też kłaść..... Pozdrawiam Ewcia....:)

Efora

(21:37:34, 26.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 21:44:58, 26.02.2014

olo78 - mam do Ciebie prośbę, żebyś wycofał zgłoszenie z prokuratury, nie wiem, co Ci stanger napisała na priv...wiem tylko, że chociaż ma czasem niewyparzoną buzię, jak Helen zauważyła, to jednak to, co robi, robi z dobrych pobudek, nie złych...mogę za to ręczyć głową...wątpię, żeby usuwała konto dlatego, że ma coś do ukrycia, bo i tak wiadomości na priv zostają, ale pewnie dlatego, żeby się ta sprawa nie przeciągała w nieskończoność, która, jak napisałam, jest absurdalna, albo, co bardziej prawdopodobne, po prostu nie chciała być dłużej na portalu, gdzie nie można powiedzieć tego, co się chce, bo jest donos na prokuraturę...bardzo ubolewam nad tym, że nawet my tutaj nie możemy dojść ze sobą do porozumienia, stanger to dobry człowiek, szkoda, że rzadko daje się poznać z tej właśnie swojej strony, ale myślę, że wynika to stąd, że chce zachować dystans, żeby móc obiektywnie odnieść się do tekstu...mnie ostatnio napisała w komentarzu, że mam martwicę mózgu...uśmiechnęłam się tylko i poprawiłam to, co mi wytknęła....wszystko więc zależy od podejścia...pozdrawiam Cię olo i proszę, zastanów się...

jagodka20

(21:51:05, 26.02.2014)

Po głębszym zastanowieniu stwierdzam, że Efora ma racje. Mimo wszystko skoro chcemy tutaj wolności i możliwości wyrażania siebie, to powinno działać w dwie strony. Piszemy w miejscu publicznym licząc się z wszelką krytyką. W sumie nikt nie każe nam wdawać się w dyskusję, a stanger wydaje mi się czuła satysfakcję i ciągła temat, kiedy ktoś okazał słabość. Walczyła o swoje w sposób niezbyt kulturalny ale miała do tego prawo, które sami rejestrując się tutaj jej daliśmy. Mimo wszystko warto czasem przymrużyć oko i wybaczyć - tak myślę...

zyga66

(22:48:35, 26.02.2014)

no to widzę, że jest ostro, ale powiem że publiczne komentarze Stanger były na granicy krytyki no i szło o poezję, nie widziałem tutaj dzieci, którym by dokuczała, efora mówi że to dobry człowiek, jestem za tym, aby dać jej szansę

Efora

(23:00:15, 26.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 06:44:27, 27.02.2014

campergit - Ty po prostu chcesz jej dowalić, jak nie dziećmi, to ateizmem, a jak nie ateizmem, to chorobą psychiczną, a może znajdziesz jeszcze jakiś inny powód...na temat rzekomego obrażania dzieci wypowiadała się już na czacie, niestety nie przytoczę, bo wszystkie jej wpisy zniknęły; my tu mamy inną sytuację, a jeśli rzeczywiście za krytyczne podejście należy się zgłoszenie do prokuratury, to ja też poproszę, dlatego, że od pół roku nie robię tutaj niczego innego, a że mam nieco inny styl, niż stanger, nie zmienia faktu, że wychodzi na to samo...ale robię to nadal, bo widzę, że ma to sens, bo niektórym się poziom podniósł, niektórzy potrafili podziękować, a zainteresowanie portalem międzyczasie wzrosło...ale ja nie jestem ekspertem, nie potrafię dostrzec wszystkiego, robię, co mogę, a stanger...może więcej, jaka jest? po prostu szczera, może i do bólu, bo nie owija w bawełnę, ale nie ma w tym żadnej satysfakcji, jeśli kogoś urazi, bo nie o to jej w ogóle chodzi, jeśli czujecie się urażeni, to mówcie, bo mnie np. nie rusza, to co rusza większość tutejszych użytkowników...podchodzę do krytyki tekstu bez emocji, w każdym bądź razie bez złych...

megi

(23:17:54, 26.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 16:28:16, 28.02.2014

Pozwolę sobie tylko dodać, że odpowiednia krytyka jest sztuką... Nie zapominajmy, że najważniejszy jest tu jednak człowiek i oceniając go pamiętajmy o szacunku. Żadne grafomanie, literówki czy patosy nie upoważniają nas do poniżania innych

Efora

(23:48:32, 26.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 23:55:09, 26.02.2014

campergit - a i jeszcze odnośnie dzieci...próbowałeś kiedykolwiek komentować wiersz osoby nie mającej skończonych 15 lat? wiesz jak jest trudno? ja mam nauczkę, bo kiedyś byłam tym najmilszym krytykiem dla takiej jednej dziewczyny, i co? i guzik! nie pomogłam jej wcale tym, że chciałam być przede wszystkim miła, żeby jej nie urazić...teraz staram się nie patrzeć na wiek, tylko na sam tekst, staram się wypowiadać krótko, zwięźle i na temat, żeby taka osoba zrozumiała, że trzeba się jeszcze dużo napisać, co jednak nie oznacza, żeby zarzucić portal całym stosem tekstów, jeden pod drugim, które pod względem formy i treści nie będą się od siebie za bardzo różnić...a niestety taki był efekt moich miłych komentarzy...

Efora

(00:22:40, 27.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 02:18:20, 27.02.2014

i to, co mi stanger napisała na priv, nie zmyślam, wciąż mam na skrzynce, cytuję: 'Użytkowników nie oceniam, nie bawię się w psychoanalizy. Oceniam tekst. Tyle.' a to dla potwierdzenia: http://urbanartview.files.wordpress.com/2012/10/skrin_st.jpeg

doktorek

(07:29:21, 27.02.2014)

Prokuratura pewnie nic jej nie zrobi, ale trudno nie dostrzec faktu, że Stanger bardzo się o kłopoty prosiła. Jej deklaracja, że nie ocenia autorów, a teksty, delikatnie mówiąc, mija się z prawdą. Jeśli ktoś poczuł się mocno obrażony, ma prawo dochodzić sprawiedliwości. Wbrew temu co tu piszą niektórzy, w tej sprawie nie chodzi o wolność słowa, ale o naruszanie norm współżycia społecznego.

jagodka20

(08:35:26, 27.02.2014)

Staram się mieć dystans do słów które wypowiadam i które trafiają do mnie. Rozumiem, że to może być trudne, jednak czasem warto się trochę uodpornić (mi osobiście Stanger ogromnie pomogła nie reagować złośliwie na jej ,,zaczepki i komentarze czego skutkiem było to, że z czasem nawet już nie komentowała) . Prawda jest taka, że w życiu możemy trafić na bardziej prymitywne sposoby naruszania norm współżycia etycznego i pozostanie jedynie bezsilność. Wybaczać to tak naprawdę poradzić sobie z własnymi emocjami...

alali

(08:58:51, 27.02.2014)

mimo krytycznych komentarzy uważam,że trzeba mieć dystans do siebie i nikt nie powinien brać wszystkiego zbyt poważnie.codzienność jest wystarczająco ponura,a Stanger to zdecydowanie barwna postać...mimo złośliwości,z którą mamy przecież do czynienia także w pracy,szkole itd.ja nie tolerują wyłącznie morderców i pedofili:)no i może jeszcze polityków

alali

(09:14:07, 27.02.2014)

a tak troszkę poza tematem,to twórczość poety jest przede wszystkim dla czytelnika,a on nie zawsze jest specjalistą od mądrości stylistycznych i gramatycznych.podoba mu się wiersz i tyle.to jak twórcy wzruszających wierszy tutaj na siebie bluzgają może ich z deka przerazić,tak jak mnie wiadomość,że Mickiewicz pisał Redutę Ordona w ramionach francuskiej kochanki,w bezpiecznym łóżeczku mając najmniejsze pojęcie o okropieństwach wojny

zyga66

(09:49:33, 27.02.2014)

uważam,że krytyka na portalu jest ważnym elementem, jeżeli chcemy się tu czegoś nauczyć.Komentarze stanger nie były bezsensowne, jeżeli wyjąć z nich emocje, to były nawet ciekawe. Krytyka też jest sztuką, której można tu się uczyć.Podoba mi się to co napisała jagodka20 o przebaczeniu, to nie jest akceptacja faktu, że ktoś mi nabił guza i że mam na to pozwalać, lepiej może zwrócić stanowczo uwagę, że nie tędy droga (co Olo78 zrobił) i zająć się tym, co naprawdę wszyscy lubimy, pisaniem wierszy oraz zdrową wzajemną krytyką.Pozdrawiam.

kokosanka

(22:18:30, 27.02.2014)

sory Eforo, ale to wg mnie nie wiersz, nie nadaje się nawet na portal internetowy, pozdrawiam

Efora

(22:42:19, 27.02.2014)

kokosanka - być może i nie, ale musiałam jakoś zabrać głos w ważnej sprawie, żeby dobry człowiek nie miał przerąbane dlatego, że robi coś najlepiej jak potrafi...jest to swego rodzaju apel do ludzi tutaj piszących, żeby zauważyli do czego się sprowadza złe nastawienie i doszukiwanie się złośliwości i personalnego ataku na osobę, gdzie go nie ma...nie mogłam tak tego puścić i nie wiem, czy nie jest to swego rodzaju moment zwrotny mojej obecności i twórczości na tym portalu, jeśli rzeczywiście ta sprawa będzie mieć swój finał w prokuraturze...mówię stanowcze NIE

zyga66

(22:54:08, 27.02.2014)

Efora, to byłaby wielka szkoda, bo jak już ktoś powiedział jesteś duszą tego portalu, robisz tu dobrą robotę, odczekaj

Efora

(23:23:16, 27.02.2014)

Moja obecność na tym portalu nie będzie mieć żadnego sensu, jeśli stanger się oberwie za to, że postanowiłyśmy dbać o poziom tekstów, komentując je najlepiej, jak potrafimy. Jeszcze pamiętam, jak ją zachęcałam na priv, Walcz! Żeby poezja rosła w siłę, bo wciąż jest jej w naszym kraju tak mało...(czy jakoś tak)...Ta cała sytuacja głęboko mnie dotknęła i czuję się nią wypalona na wylot. Łzy mi lecą ciurkiem...Nie wiem, czy będę w stanie coś jeszcze napisać...tak na poważnie...Dlatego już będę nie duszą, jak mnie określacie, ale bardziej duchem, zjawą...Mam nadzieję, że sytuacja się unormuje i stanger wróci, chociaż nie wiem, czy jeszcze będzie chciała po czymś takim...bo komentować pod groźbą prokuratury...no sorry, ale też bym nie chciała...ostatnio jakoś ciągle się tutaj ocieram o absurd, ja wiem, że to świat wirtualny, ale przy komputerze siedzą jednak ludzie, myślący, jak mniemam...

zyga66

(23:56:32, 27.02.2014)

No to taka lekcja historii tego portalu, widzę że dużo serca włożyłaś (włożyłyście) w zbudowanie tego konceptu ,który moim zdaniem dobrze funkcjonuje,dlatego przykro mi, że coś takiego się dzieje. Mam nadzieję że czujesz nasze poparcie w tej sprawie.Zostań z nami Efora :)

zyga66

(11:02:10, 07.03.2014)

no to jest cenzura...smutne :\\\

Efora

(11:43:14, 28.02.2014) Ostatnia aktualizacja: 12:29:23, 28.02.2014

doktorek - to nie jest deklaracja, tylko odpis na priv na moją wiadomość, czyli co, oszukuje mnie? no co Ty? szczera jest przecież...

kokosanka

(21:44:46, 28.02.2014)

Eforo, powiedz cokolwiek, bo nie bardzo orientuję się w sytuacji, chyba o jakąś większą kłótnię, obrażanie siebie, tak? ; ja byłam wcześniej nastawiona źle do Ciebie po tym jak podałaś mi tamten link w komentarzu do mojego wiersza..., ale myślę, że ten portal to nie ring, ani zawody, do prześcigania się kto lepszy, ale pomysł na publikację własnych tekstów, rozmowę o nich oraz czytanie innych, zachwyt, zamyślenie; temu ma służyć poezja; masz rację, że za każdym nickiem kryje się żywy człowiek, który myśli i czuje, bo jeśli przynajmniej próbuje pisać to na pewno tak jest, ale jeżeli dochodzi to tak drastycznych sytuacji może lepiej sobie odpuść, nie jesteś tu za nikogo odpowiedzialna,ja jak się z kimś nie zgadzam to trzymam się z daleka i tyle, co nie znaczy, że nie wyrażam swojego zdania, pozdrawiam, na pewno wszystko będzie dobrze

Efora

(23:12:38, 28.02.2014)

kokosanka - chodzi o to, że niektórzy autorzy nie potrafią przyjąć krytyki w dojrzały sposób, czyli na chłodno, i złożyli skargę na użytkownika stanger do prokuratury za to, że poczuli się dotknięci jej komentarzami pod ich tekstami, co jest totalną porażką, bo taka sytuacja nigdy nie powinna mieć miejsca...ja wiem, że ten link, który Ci zamieściłam pod tekstem mógł Cię dotknąć, niemniej to też był mój komentarz tylko i wyłącznie do tekstu, który mnie bardzo rozbawił w tamtym momencie...teraz już mnie tak nie śmieszy, pewnie dlatego, że czytałam go już tyle razy, natomiast tytuł Tak bez czułości? wszedł na stałe do jednych z moich ulubionych powiedzonek:)...jeśli autor nie potrafi bez emocji podejść do komentarza pod wierszem, oznacza to, że nie jest twórczo dojrzały i gotowy do tego, żeby publikować wiersze, a jeśli tak robi, to finał takiej sytuacji właśnie przerabiamy na tym portalu...osoba, która skomentowała tekst będzie się teraz borykać z prokuraturą, bo ludzie nie potrafią się zdystansować do tego, co napisali...

kokosanka

(21:22:39, 01.03.2014)

dzięki za wyjaśnienia, trochę wyjaśnił mi też kto inny całą sytuację, a dystans trzeba mieć , owszem, aczkolwiek nie wolno zatracić wrażliwości i poczucia, że tak powiem więzi z własnymi tekstami, ja piszę od dawna z wewnętrznej potrzeby, a wiesz jeszcze spotkałam się z takim zdaniem, że na portalu zaczyna się pojawiać coraz więcej potyczek, i takie są też teksty, często kontrowersyjne i niesmaczne, a co z piękną poezją, którą publikuje się by innym sprawić przyjemność czytania...

DARTANIAN 110

(08:44:32, 10.03.2014)

Pewnie Eforo nie spodoba ci się to ale myślę że Olo zrobił krok we właściwym kierunku, można sobie zadawać pytanie dlaczego dopiero teraz, dlaczego nikt przed nim tego nie zrobił, to chyba podobnie jak z ofiarami przestępstw, wiele jest niezgłaszanych pomimo niewątpliwej ich szkodliwości. Ja od Stanger nie oczekiwałem wyczucia i delikatności ale ponieważ i ona jak każdy miała prawo do komentarzy to pluła w nich jadem często pod bardzo dobrymi wierszami, także pod pięknymi, pod zwykłymi i słabymi też w ogóle lubiła pluć jadem ona nie jest w stanie nawet gdyby bardzo chciała ocenić czy wiersz jest wartościowy czy nie, więc gdyby miała inny charakter pomocna by mogła być tylko jeśli chodzi o literówki, błędy ortograficzne itp. Całości nigdy nie potrafi odczuć to czyni ją zubożoną a może wyzutą...Na tym portalu jest co najmniej kilka osób które poza tym że czasem potrafią tworzyć Poezję potrafią też oceniać-krytykować we właściwy sposób bez albo nic nie wnoszącego albo więcej szkody jak pożytku obrażania innych. Po prostu tak jak ona postępowała tak postępować nie wolno, tak jak złodziejowi nie wolno nas okradać a chuliganowi napadać, bo ona swoimi napaściami wiele osób okradła z przyjemności tworzenia sama będąc beztalenciem to tyle i dziękuję za uwagę.

Efora

(10:33:02, 10.03.2014)

DARTANIAN 110 - Naprawdę tak myślisz? Że zamiast zwyczajnie zwrócić uwagę, lepiej od razu złożyć skargę do prokuratury? Na portalu poetyckim? To jak ludzie mają się tutaj rozwijać, jeśli w tę właśnie stronę będzie iść reakcja na krytykę? Takie postępowanie sprawi, że nie będzie krytyki...No bo jak szczerze komentować wiersze pod groźbą prokuratury? Powiedz mi, jak? Jeśli nigdy nie wiadomo, co kogo może urazić, a jeśli wiersz nie jest dobry, to ja na przykład nie mogę mu nie wytknąć tego, co mi się w nim nie podoba...Jaką mam gwarancję, że kogoś to nie dotknie i nie będzie na mnie donosu? Nie mam żadnej gwarancji. Czy tak to ma wyglądać, żeby człowiek się tutaj dusił, bojąc się złapać oddech? A sama wiem po sobie, że do wiersza, który się napisze, trudno jest podejść krytycznie, obiektywnie i często nie dostrzega się tego, co w nim nie gra...a bez krytyki, jak się nad nim zastanowić, jak go poprawić i jak nie popełniać wciąż tych samych błędów? Jak się komuś nie podoba wiersz (nawet jeśli innym się podoba), ma prawo wyrazić takie właśnie swoje zdanie, a jeśli ktoś uważa, że komentarz jest zbyt ostry, niesprawiedliwy, należałoby powiedzieć, że tak go odbiera albo bronić go argumentami, które przemawiają za tym, że wiersz jest dobry...Tak myślę...Pozdrawiam

DARTANIAN 110

(11:59:12, 10.03.2014) Ostatnia aktualizacja: 12:02:44, 10.03.2014

No widzisz Eforo prokuratura i takie tam sprawy to raczej ostateczność, jak sama powiedziałaś trudno krytycznie nieraz podejść do własnych wierszy i zgadzam się z tobą ale od tego jest właściwa krytyka, sugestie czasem powiedzenie czegoś miedzy wierszami a nie napastliwa i obraźliwa ,,krytyka''. Nawet jeśli autor pisze słabo to należy uszanować czas jaki spędził na napisaniu swojego wiersza. Po prostu Eforo tak się nie postępuje, a co do prokuratury to pewnie ma ważniejsze sprawy niż zajmowanie się jakąś Stanger ale nawet idąc tokiem myślenia Stanger że publikujący powinien się liczyć z każdą krytyką to krytykujący powinien się liczyć z każdą reakcją na krytykę nawet z taką która nie podoba się krytykującemu(ej) Więc w czym problem stare przysłowie mówi:kto sieje wiatr ten zbiera burze. Poza tym uważam że Stanger powinna zająć się czymś innym bo Poezji ona nie czuje niech zajmie się czymś do czego ma jakieś predyspozycje ale niech nie stara się bez żadnego powodu gnoić innych. Nie dlatego piszemy wiersze żeby czytać wyrachowane, cyniczne komentarze. Po to mamy kulturę żeby z niej korzystać a nie kubły pomyj wylewać sobie na głowę, to umie każdy, choć każdy inaczej. Przykro mi Eforo że i ciebie to dotyka, ale nie można jej ,,komentarzy'' tłumaczyć że ona ma taki styl bo tak samo można by było tłumaczyć butnego chłoptasia który łapie kelnerkę za tyłek też ma taki styl albo pijak plujący do czyjejś zupy tez ma taki styl. Stanger nie raz nie dwa czytała Poezję i jako mmm i jako mmm* i jako Stanger tylko że ona nigdy nie wiedziała że to Poezja a Prokuraturą Eforo tak bardzo się nie przejmuj do zakładu dla psychicznie chorych też jej pewnie nie zamkną co najwyżej wróci za jakiś czas na Poezje.pl z nowym jadem.

Efora

(13:17:40, 10.03.2014)

DARTANIAN 110 - Mówię, nie podoba się komentarz, jeśli ktoś uważa, że jest za ostry, zwracać uwagę, kulturalnie. Ja się nie spotkałam z tym, żeby ktoś tak właśnie się odniósł do jej komentarza. Widziałam tylko agresywne odpowiedzi, brak odpowiedzi i usuwanie komentarzy...A powinna być zamiast tego dyskusja na temat tekstu...jakakolwiek odpowiedź, która by sugerowała, że autor podchodzi do pisania na poważnie i zarazem nie jest egocentrykiem. Nie chce mi się już wałkować tematu stanger, ale na poezji się zna. Ostatnio poczęstowała mnie fachowym komentarzem, który był mi niezwykle pomocny. Co do marnych wierszy - na pewno nie będę owijać w bawełnę, sorry, jeśli takie są, to napiszę, że takie są. Nie da się też tak dopasować stylu swojej wypowiedzi pod tekstem, by nie dotknąć nim żadnego autora, bo każdy ma inny poziom wrażliwości. Jedni są bardziej zdystansowani/odporni, inni mniej, dlatego właśnie trzeba mówić, jeśli dla kogoś jest za ostro. Natomiast sięganie po takie argumenty, jak prokuratura sprawia, że pod wierszem pojawiają się tylko komentarze w stylu 'mi się podoba', 'mi się nie podoba', co szkodzi i portalowi i użytkownikom. Takie komentowanie do niczego nie prowadzi...to są puste komentarze, można je w zupełności zastąpić plusem/minusem i nic już nie pisać...Jak autor otrzymuje takie komentarze, powinien starać się wyciągnąć coś z komentującego, dlaczego się podoba lub dlaczego nie...A sprawa mnie faktycznie dotknęła i nie piszę już w związku z tym i nie komentuję...Pozdrawiam

DARTANIAN 110

(13:39:18, 10.03.2014)

Wiesz Eforo ja tak sobie prywatnie uważam że znać się można na mechanice, na naprawie telewizorów, na robieniu interesów a na Poezji nie można się znać można ją poczuć, można starać się ją uchwycić, zatrzymać na chwilę ale nie można się na niej znać. O Stanger też nie chcę rozmawiać za to ciebie przy okazji Serdecznie Pozdrawiam

Efora

(18:37:46, 11.03.2014)

DARTANIAN 110 - Znać się na poezji oznacza nie tylko to, że się ją czuje, ale również to, że widzi się chwyty autora, za pomocą których chciał przekazać myśl i związane z nią emocje. Ten, kto się zna, potrafi je wskazać i wytknąć, jeśli coś z nimi jest nie tak. Warsztat to coś, czego czytelnik nie powinien widzieć, zatem jeśli są takie zagrania, które się rzucają w oczy, wtedy można mówić o przeroście formy nad treścią. W poezji nie tylko chodzi o to, żeby ją czuć, ale też o to, żeby czytelnik mógł poczuć dokładnie to, co Ty chcesz przekazać, pisząc wiersz. A to już nie jest takie proste i właśnie dlatego trzeba się znać, żeby móc zastosować odpowiednie dźwignie poetyckie, które dadzą odbiorcy całe spektrum silnych zmysłowych odczuć, związanych z tematem, który jest w tekście poruszony i dający swobodę interpretacji. Tylko w ten sposób wiersz zostanie na długo w pamięci czytelnika, bądź też będzie do niego często powracać. Ps. Jednym z moich ulubionych wierszy jest Dom Herberta. Ciągle się wzruszam, jak go czytam:)

DARTANIAN 110

(18:58:26, 11.03.2014)

Mam troszkę inne zdanie Eforo na ten temat ale nie chcę się wdawać w dyskusje ;-) Pozdr

Arcygrafoman

(10:32:47, 17.04.2014)

A ja głosem jedynie sprawiedliwym skomentuję tę sytuację : http://www.fronda.pl/a/do-sadu-za-recenzje-filmu,18461.html

Muminoslaw

(10:56:17, 17.04.2014)

Kurczę, sorry, miał być plus... Kichnąłem i mi się wcisnęło minus :( (tak, to się serio zdarzyło). Nie poddawaj się, nie można się dać sterroryzować jednemu trollowi :)

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Zapoznałem się z informacją